Leidsche Rijn wordt op de kaart gezet

Foto: wikimedia

Leidsche Rijn heeft een eigen marketingnetwerk dat stadsdeel Leidsche Rijn – inclusief Vleuten en De Meern – positief op de kaart gaat zetten in de rest van de stad, de regio en ver daarbuiten.

Het doel is dat Leidsche Rijn meer bezoekers trekt en dat deze een bezoek brengen aan de culturele en andere voorzieningen die wij hier hebben; denk bijvoorbeeld aan Castellum Hoge Woerd. Het marketingnetwerk bestaat uit bewoners, organisatoren en ondernemers uit Leidsche Rijn. Dat is een redelijk unieke vorm voor stadsmarketing.

Veel ruimte en aanbod

Het marketingnetwerk wil laten zien dat Leidsche Rijn veelzijdiger is dan veel mensen voor ogen hebben. In ons deel van de stad is veel ruimte en aanbod voor bezoekers. Onze culturele en vrijetijdsvoorzieningen en evenementen zijn (nog) relatief onbekend en verdienen meer bekendheid. Ook dichtbij is er nog onbekendheid: bewoners van Leidsche Rijn, Vleuten en De Meern zijn nog niet altijd bekend met het aanbod in hun buurten.

Leuke initiatieven

De Stichting Stadsdeel Leidsche Rijn Marketing, die vorig jaar is opgericht, wil initiatieven activeren, versnellen en promoten die een positief effect hebben op de wijken Leidsche Rijn, Vleuten – De Meern en Utrecht als geheel. Jan Willem Steunenberg, voorzitter van het Marketingnetwerk: “Het stadsdeel Leidsche Rijn is in 20 jaar tijd gegroeid naar een economische en sociale factor van betekenis binnen de gemeente Utrecht. Het zorgt voor onderscheidend vermogen, beschikt over een enorme dynamiek en is té belangrijk voor Utrecht om te worden vergeten.”

Utrecht Marketing

Leidsche Rijn Marketing werkt nauw samen met Utrecht Marketing. Een ander belangrijk uitgangspunt is dat het verhaal over Leidsche Rijn aansluit bij het verhaal over gezond stedelijk leven van de regio Utrecht en de karaktereigenschappen van Utrecht.

Cookieinstellingen