Betaald parkeren in heel Utrecht: nu even NIET serieus. (Deel 2)

Foto: Pixabay

Als de plannen van het stadsbestuur doorgaan, heeft Utrecht de primeur om de eerste stad van Nederland te worden waar je in elke straat betaalt om te parkeren. Onze vraag is: wat gaat u doen? Door de redactie

Uw houding ten opzichte van het plan, is waarschijnlijk grotendeels afhankelijk van uw financiële armslag, maar ook waar in Utrecht u woont. Woningen in buitenwijken als De Meern of Rijnsweerd-Zuid beschikken soms over een eigen parkeerplek, in Overvecht is dat vaak niet het geval. Voor het ov of voor de fiets kiezen is makkelijker als je centraal woont. En je leeftijd, je sekse, hoe goed je gezondheid is speelt allemaal mee. Uiteindelijk gaat betalen om de auto te parkeren over het maken van keuzes.

We horen graag hoe u aan de keukentafel erover denkt en doen alvast een paar voorzetjes waaruit gekozen kan worden.

  • A. Ik steun het stadsbestuur volledig en vind het een goed groen plan. Als ik al met de auto ergens heen ga, betaal ik er graag voor.
  • B. Ik woon net op de grens van betaald parkeren en zal gelukkig nooit meer rondjes hoeven te rijden om voor de deur te kunnen parkeren.
  • C. Ik vind het allemaal prima: ik heb een privé parkeerplek en geld zat. Die auto blijf ik gewoon gebruiken.
  • D. De voortuin was toch al een doorn in mijn oog; daar maak ik een parkeerplek van!
  • E. De achtertuin was toch al een doorn in mijn oog; daar maak ik een parkeerplek van!
  • F. Ik woon in Haarzuilens, dat is 13 kilometer fietsen naar de Dom, geen enkel probleem want ik ben 18 jaar oud!
  • G. Ik woon in Haarzuilens, dat is 13 kilometer fietsen naar de Dom, en de bus + trein kost heen en terug 8,80. Ik ga nog even kijken hoeveel ik kwijt ben aan een parkeergarage.
  • H. Ik woon in Haarzuilens, dat is 13 kilometer fietsen naar de Dom, en zei niet iemand dat de laatste bus terug om 19.10 uur gaat ?!!
  • I. Ik ben pas ziek geweest / wil vanavond hakken en rok aan / kan me niet nat laten regenen want presentatie / heb kleine kinderen bij me/ heb teveel spullen mee te slepen/ reis met een minder mobiel persoon. Hoe goed was de ov-verbinding ook al weer?
  • J. Ik voel me ’s avonds niet veilig op de fiets en in het ov, dus ga ik dan de deur niet meer uit.
  • K. Ik doe niet zo moeilijk over parkeren, er is altijd wel een plekje vrij op een privé-parkeerplaats.
  • L. Ik gooi de auto er uit en ga voortaan altijd overal met een taxi naar toe. Dat kan per saldo niet veel schelen en dan ondersteun ik de lokale bedrijvigheid.
  • M. Ik begin een relatie met de buurman/vrouw die zijn bolide elke week wast. Hij vindt het vast niet erg om extra ritjes te maken.
  • N. Huh? Waar hebben we het over? Er komt toch wel een deelauto in elke straat!?
  • O. Ik ben een horecaondernemer en vindt het een puik plan, want als mensen de auto laten staan, kunnen ze meer drinken. Nog beter zou het zijn als het stadsbestuur een gratis consumptiebon uitdeelt aan wie op de fiets komt!
  • P. Ik ga Russische parkeer-roulette spelen en betaal nooit meer parkeergeld. De boetes neem ik op de koop toe.

 

Cookieinstellingen