Nieuwe naam Rooms-Katholiek primair onderwijs in Vleuten De Meern Haarzuilens

Foto: Wijs!

De stichting voor Rooms-Katholiek primair onderwijs in Vleuten, De Meern en Haarzuilens heeft een nieuwe naam: Wijs!

De nieuwe naam komt in plaats van de opsomming van dorpen waarmee de RK-scholenstichting al jarenlang ‘naamloos’ door het leven ging. “De laatste jaren werd binnen onze organisatie de roep sterker om een zichtbare identiteit. Het wij-gevoel is bij ons heel belangrijk,” licht bestuurder Marjan van den Haak toe. “We maken ons onderwijs met elkaar en voelen als scholen een grote onderlinge solidariteit. We zochten daarom een verbindende naam met een logo dat daarbij past.”

Die behoefte werd uitgezet binnen de eigen organisatie en alle creatieve inzenders van oplossingen werden vandaag in het zonnetje gezet. Een stuurgroep heeft de inzendingen beoordeeld en er werd unaniem gekozen voor Wijs! als nieuwe merknaam voor de stichting waaronder (nu nog) de verschillende vestigingen van De Twaalfruiter, Drie Koningen, Het Veldhuis, Sint Bonifatius en de Willibrordschool vallen.

Cirkel met zes W’s

Wijs! scoorde hoog als pakkende naam, zeker omdat de vorige stichtingsnaam als “niet uitspreekbaar” werd beschouwd. De verkorte versie van het woord ‘onderwijs’ slaat vanzelfsprekend op het wijzer maken van leerlingen, maar geeft ook aan dat dit op een verstandige manier wordt aangepakt. In de nieuwe grafische vormgeving figureren zes W’s, die staan voor de zes scholen die straks onder dit schoolbestuur vallen. De in het nieuwe logo herkenbare ster-vorm reflecteert de rooms-katholieke identiteit, waarbij de ver reikende stralen van de ster iets zeggen over de reikwijdte van de ambities. Daarnaast is de vormgeving veelkleurig en verwijst de cirkelvorm naar ‘samen sterk’, waarbij de onderwijsprofessionals om de kinderen heen staan.

Wijs-Utrecht.nl

De nieuwe naam en identiteit zijn ook al terug te vinden in de gewijzigde website: www.wijs-utrecht.nl. In de vernieuwde communicatie van Wijs! figureren echte mensen, geen fotomodellen. Marjan van den Haak: “We wilden geen stockfoto’s, maar echte mensen. Dit is wie wij zijn. Deze nieuwe aanpak wordt straks ook doorgetrokken naar de scholen, die qua naam en uitstraling allemaal een opfrisbeurt krijgen.”

Cookieinstellingen