Écht Grieks eten bij het leukste restaurant van Utrecht

Foto: 100%realgreek

Het leukste restaurant van gemeente Utrecht – zo bleek uit de restaurantverkiezing Gold Award 2018 – is 100% Real Greek aan de Zandweg in De Meern. Dat is niet voor niets: hun verse, traditionele, heerlijke gerechten zijn razend populair onder de inwoners van Utrecht en omstreken.

(advertorial)
Nu hoef je niet meer de deur uit om te genieten van het uitgebreide menu van 100% Real Greek: het restaurant is namelijk begonnen met catering en delivery van hun echte Griekse maaltijden. “Er was veel vraag naar”, vertelt eigenaar Ilias Papadopoulos, “dus zijn we de mogelijkheden rondom bezorgen gaan ontwikkelen. Toen wij hier aan de Zandweg begonnen, was stap één een goed restaurant neerzetten. Dat is gelukt, dus was het tijd voor stap twee: aandachtig naar de wensen van de omgeving luisteren. Wat bleek? Onze klanten willen ook graag thuis van onze verse bereide gerechten kunnen genieten.”

100% familierestaurant

Voor wie 100% Real Greek in De Meern nog niet kent: het is een knus familierestaurant aan de Zandweg in De Meern – niet al te groot, maar precies groot genoeg voor een ‘warm bij elkaar komen’. Kwaliteit en aandacht staan voorop. De familie heeft ruim 40 jaar ervaring in de Griekse keuken en laat Leidsche Rijn en omgeving elke dag kennismaken met de veelzijdige smaken van het traditionele, pure Griekenland. Vakmanschap staat hoog in het vaandel bij de eigenaar Ilias, (38) zijn moeder (chef-kok 64) van het restaurant en hun team. Met de nodige levenservaring, respect voor Griekse producten, liefde voor het koken, de gastvrijheid en goede herinneringen aan Griekenland zetten ze nu al 2,5 jaar dagelijks de meest smaakvolle maaltijden uit de Griekse keuken op tafel.

Uitbreiding Centrale keuken

“Wij koken wel eens voor 200 mensen in één keer. Daar heb je de ruimte voor nodig!”, lacht Ilias. “Door onze uitbreiding naar catering en delivery móesten we wel een grotere ruimte hebben om alle gerechten klaar te kunnen maken.” Het koken voor bezorging en catering gebeurt nu op het bedrijventerrein Strijkviertel, in de centrale keuken van het tweede bedrijfspand van 100% Real Greek. De keuken daar is groter dan die bij het restaurant. Aangezien het de wens was om kwaliteit en aandacht voor gasten in het restaurant te waarborgen, was deze stap richting een externe keuken nodig. Met die extra ruimte zijn we dan ook enorm blij!”

Milieuvriendelijke producten

Je hoeft overigens niet bang te zijn dat je thuis maar een klein deel van de menukaart van 100% Real Greek kunt bestellen. De gerechten die je kunt laten bezorgen zijn namelijk dezelfde als op de menukaart van het restaurant. De thuisbezorgde maaltijden van 100% Real Greek zijn altijd vers en van hoge kwaliteit. “Onze gerechten zijn zonder smaakversterkers bereid; je krijgt hier dus echt pure gerechten van goede kwaliteit. Net als in het restaurant of zoals thuis.”
Het was nog wel een zoektocht naar het juiste materiaal om de gerechten in te bezorgen. Ilias: “Wij wilden dat het er mooi uitzag en kwaliteit uitstraalde, maar het allerbelangrijkste voor ons was dat het milieuvriendelijk moet zijn. Helaas is er beperkte keuze aan materiaal dat geschikt is om zowel de kwaliteit van de maaltijden te waarborgen als de maaltijden in te bewaren en opnieuw erin op te gaan warmen en dat ook nog eens recyclebaar is. Uiteindelijk hebben we het juiste jasje gevonden die onze wensen vertegenwoordigt.” Hij laat wat bezorgdoosjes zien en die zien er inderdaad mooier en chiquer, maar vooral milieuvriendelijker uit dan de doorsnee plastic bakjes die je vaak bezorgd krijgt.

Kwaliteit staat voorop

Ilias had overigens geen haast met het wereldkundig maken van het nieuws dat de gerechten van 100% Real Greek nu ook thuis te genieten zijn.  “Eerst moest het bezorgproces goed en foutloos lopen; we wilden zeker weten dat we het organisatorisch goed deden en dat de kwaliteit er niet achteruit door zou gaan.” Daarom houdt het restaurant het bezorgen in eigen hand en werken zij niet samen met thuisbezorgd.nl. “Inmiddels zijn we vijf maanden verder en is ons klantenbestand tot 500 klanten gegroeid met een waardering van 5 sterren, puur van mond-tot-mondreclame. Onze cateringmodule was ook direct een groot succes; dit zijn we nu verder aan het optimaliseren. Deze stap binnen ons restaurant is absoluut iets waar we supertrots op zijn. Dus kom maar op, we gaan nu voor de volgende 500 klanten!”

Cookieinstellingen