Utrecht telt relatief veel vegetariërs

Foto: Pixbay

Inwoners van Utrecht bestellen relatief de meeste vegetarische producten in Nederland bij online supermarkt Picnic. Ook zijn Utrechters de fanatiekste afnemers van luxe voedingsproducten, zoals pindakaas met karamel en zeezout, en dure witte wijn. Dat blijkt uit een analyse die de boodschappenleverancier liet uitvoeren.

De best verkochte producten bij online supermarkt Picnic zijn sinds de start bananen, melk en komkommers. Lekker en gezond natuurlijk, maar niet heel spannend. Een analyse van de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de boodschappen door Picnic bezorgd worden maakt duidelijk waar het meest gebarbecued wordt, waar de grootste vegetariërs wonen en waar de meeste hipstervoeding wordt verkocht.

Aspergeburger

Brabant barbecuet het meest, Amsterdam is van de hipstervoeding en Utrecht telt de meeste vegetariërs – afgaande op het boodschappengedrag. De groene aspergeburger van &Samhoud bestellen we vrij vaak. Net als luxe levensmiddelen zoals pindakaas met karamel en zeezout en witte wijn van 15 euro de fles. In Maarssen geven klanten overigens de voorkeur aan een milkshake met vanillesmaak.

Cookieinstellingen